2014. január 2., csütörtök

Második fejezet: A kiválasztottak

2.fejezet
A kiválasztottak
http://www.hggirlonfire.com/wp-content/uploads/2012/03/the_reaping_by_wafflesl-d4e5x3k.jpg

Háromszor pöccintette meg a mikrofont majd elkezdte roppant idegesítő műsorvezetését.
-Boldog viadalt ,és! Sose hagyjon el benneteket a remény. Mielőtt elkezdenénk hoztam egy különleges filmet. Egyenesen a csodálatos Caprumból. - rápillantok Marcusra aki az orra alatt nevetgél. Surgens egyenesen néz a holografikus kivetítőre ahol épp vetítik a Caprum propaganda filmjét. Képsorok az ötödik illetve az azt meg előző négy világháborúból. Képsorok elesettekről. Aztán jön a viadalról szóló rész ahol mint mindig elmondják mit rendeltek el és hogy ezért nekünk örülnünk kéne ,mert nincs háború. Amint vége a kisfilmnek Nox Fultar felszólal.
-És most végre eljött az idő hogy válasszunk. Egy kivételesen bátor fiút és lányt. Akik idén képviselik a fenyves országot a 305.Országok viadalán. Mint mindig hölgyeké az elsőbbség. -mindenki össze szorítja a kezét. A szőke lány mellettem össze töri szorításával a kézfejemet ami csak jobban stresszel engem. Nox oda topog az indítógombhoz majd lenyomja azt. A vetítőn pörögnek a nevek. Néma csönd uralkodik a teremben. Hiába vannak kevesen mégis egy ország összes tizennyolc éves tinédzseréréről beszélünk. Az ,hogy én legyek a kiválasztott szinte majdnem lehetetlen. Hiszem én ezt amíg a sorsoló gép meg nem áll az utolsó névnél majd kikiáltja Nox:
-Heather Jones! -a lányok körülöttem lenyugodnak. A szőke lány elengedi a kezemet. Marcusra és Surgensre pillantok. Surges szeme könnyben van. Csak elképzelni tudom hogy otthon mit élhet át az anyám ebben a másodpercekben. A sok stressz és félelem nem volt hiába való én lettem a kiválasztott. Még nem fogtam fel ,de már a békeőrök fel kísértek a színpadra. Nox megkérdezte a nevemet ,majd megkérte hogy tapsoljanak a tiszteletemre. Ahogy ott álltam és elnéztem a termen szemembe szökik a könny ,és akarva akaratlanul kezdek el könnyezni. A “közönség” feltartja jobb karját. A teremben néma csönd uralkodik. Nox viszont megtöri:
-És most jöjjenek a fiúk. -megint csak megnyomja a bal oldalon lévő kék gombot. A fiúk oldalán pörögnek most a nevek. Végül megjelenik a név mire lesápad a tömeg.
-Kevin Mottark. -Surgens kis öccse az. Hirtelen nem értem mit keres az avek között egy 14 éves ,de biztos van valami morbid magyarázata. Volt már ilyenre példa. De amint meglátja az elnök ki lett kiválasztva kiküldi a békeőreit Surgensre. Felhurcolják mellém a színpadra. Közben a kisöccse torka szakadtából üvölt és bőg.
-Öööö...polgármester úr... -szólal meg Nox mire csak annyit látok ,hogy oda biccentenek neki.
-Meg is vagyunk. Fenyves ország kiválasztottjai. Heather Jones és Surgens Mottark. -megöleltük egymást ,majd Nox félbe szakított minket ,hogy utoljára be üvöltse:
-Boldog viadalt és sose hagyjon el benneteket a remény!
Az első száz viadalon ilyenkor a következő lépés a közeli ismerősöktől való elbúcsúzás volt ,de ezek megváltoztak. Egyből a légpárnáshoz visznek minket hogy minél előbb ott legyünk a Camprumban. Fel nem fogom mi történt csak mikor bevisznek minket a légpárnás étkező részébe.
Surgens meg sem szólal. Próbálja eljátszani a nekem semmi bajom én nem félek színjátékot ,de át látok rajta. Ismerem már és tudom hogy belül összetört ahogy anya. A viadalnak egy nyertese van. Nagyon kevés esett volt mikor ketten nyertek ,és ha volt is abból nagy botrányok törtek ki. Akármit is teszek nem nyerhetünk ketten. A sors fintora hogy a sok ezer emberből pont mi ketten kerültünk ki. De a viadal történelme alapján alaposan gondoljuk azt hogy a rendszer teljesen bunda. Sokan azt mondják hogy a kiképzés arra jó hogy megtalálják a legalkalmasabbat ,mint egy casting.
Belép az étkező kocsiba a mentorunk Mortal Verdig a stratégia kiképző mestere. A 295. viadal nyertese. Aki egy nap alatt végzet mindenkivel. Őszinte megnyugvás hogy ő a mentorunk ,mert ösztönző. Van bennem remény ,mert minden nekünk szól. A mi országunk nyert eddig a legtöbbször és külvárosi vagyok. De a nagyképűség komoly hiba lehet a viadalokon. Egyszer azért haltak meg az országunkból a kiválasztottak ,mert már annyira nagyképűek voltak hogy nem is foglalkoztak a kisebb ellenségekkel. Pont ez lett a vesztük.

-Gratulálok. Most jöhetnek a komolyabb dolgok. Melyikőtök akar élni? -teszi fel ezt a pofátlan és bunkó választ. Mi csak bámulunk rá némán.
-Ne is tettessétek a viadalon csak egy nyertes van. Innentől kezdve ellenségek vagytok nem több. -püfög ,de még mi mindig nem szólalunk egy szót sem csak bámulunk rá.
-Oké.Első harci feladat támogatókat szerezni amihez jó lesz a nyitó ünnepély. Idén különleges sztájlisztotok lesz.
A számok az országokra utalnak. Az országok számozását a leírásban találod. De ennek a résznek az alján is ott van. Lesz külön menü csak a kiválasztottaknak.

Lendületet vett és át ment egy másik szobába. Megfogta Surgens a kezemet ,majd össze szedtem magam és elmentem az ideglenes egy napos repülő utas szobámba. Reméltem hogy lesz fenyvesgyári ágy ,és lett is. Bekapcsoltam a TV-t és néztem az aratás ismétléseit. Jeges országban két fiatal havasi pár. A lány zokog és össze esik a színpadon. Az első ország sosem volt híres a győzelemről. Aztán mutatták a miénket. Ki lett vágva a kis csere és át lett szinkronizálva az egész. Olyan ügyes hogy egy pillanatra még én sem veszem észre a különbséget. Aztán ez esőerdő következik ahol két nagyon bátor fiatal áll a színpadon. Kicsit félelmetes a mosolyuk. Aztán mutatják további országokat. Minden országnak van egy száma. Mi vagyunk a másodikok.
A műsor végeztével kikapcsolom a tv-t. A sok kiválasztottat látva már görcsben van a gyomrom. Nem akarok ki menni velük élet halál harcot vívni. Befekszem az ágyban és mély álomba zuhanok.
Reggel kifelé menet az étkezőben látom Noxot ,Mortalt és Surgest. Hamarosan be érünk a Caprumba. Nox a haját helyezgeti ,míg Surges szendvicset készít. Mortal éppen motyog valamit. Mikor belépek a szobába mindenki rám vet egy pillantást majd vissza térnek az előbbi tevékenységükhöz. Mortal üdvözöl engem majd megkérdezi hogy aludtam.
-Szeretne segíteni nekünk? -nem a tökéletes választ adtam. Erre elmosolyodott.
-Kicsim én nagyon szeretnék neked segíteni. Mindent megteszek amit tudok ,de tudod jól hogy a tör elé nem állhatok érted. Neked kell megtalálnod az utadat. Nézd meg Surges már fel van világosítva a búvóhelyekről.
-Engem miért nem világosít fel? -vágom rá dühösen mire az asztalra csapok
-Vigyázz az mahagóniból van! -kiállt fel Nox. Elsuhanunk egy alagút alatt ,majd mit sem sejtve már megérkeztünk a Caprumba. A caprum csodálatos. Hatalmas és szintén minden ökológus. Ahogy a légpárnás repülőgép leszáll elvisznek minket egy járműhöz. A jármű egy NN6 típusú lebegő luxus autó. Ilyenre senkinek sincs pénze a fenyvesben. Elvisznek minket oda ahol lakni fogunk a viadal felkészülése alatt.
Mikor oda érünk a szálloda bejárata elé újság író ezrei soroznak meg és persze a közönség ,és a Caprumban élők. Viszont a gondos békeőrség betud vonszolni minket a szállodába. Ahogy belépünk egyből elvezetnek minket az átalakító szobákba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése